Grillat

Hej!!!

Idag på Tjejgruppen så gick vi till ett vindskydd och grillade korv och pinnbröd!
Det var jätte kul!

Vi lekte också träd-leken.(läs hur den gåt till nedanför)

Men vi hade jätte kul förutom att jag och min bästis ramlade och att min sista bit pinnbröd tappade jag på backen.

Hur man leker träd-leken:
Om man t.ex. är 4 som leker väljer man ut 3 träd rätt nära varandra.
3 st ställer sig vid ett varsitt träd och den 4:de ställer sig i mitten.

Sen ska den i mitten gå runt lite, medan det händer blinkar(kan göra annat bara man får kontakt) en av det 3 till en annan (man ska försöka göra så att den i mitten inte märker nåt) och om den andra uppfattar blinkningen så springer dom och byter träd.

 Medan dom byter ska den som står i mitten försöka ta ett av träden som blir tomt medan dom byter. Om den lyckas så blir den som skulle ha det trädet(alltså den får stå i mitten). Men om den inte hinner ta nåt träd så fortsätter den att vara i mitten. Sen holler man på så.

Ps. ju fler som leker ju roligare blir det.
Obs! man måste minnst vara 4 som leker!!!


Hejdå!!!
Föresten vi har blommor i vår trägård!!! XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0