OBS! Glömde berätta...

OBS! Glömde berätta om hur ridturen med Laban gick. Så jag gör det nu. :D
Först så red vi helt enkelt bara lite i skogen. Sen galopperade vi, det märktäs att Laban inte blivit riden på länge för oj så fort det gick.
Sedan klättrade vi lite (för er som inte är hästkunniga: Vi klättrade inte i trät utan man rider upp och ner för backar) och hade lite skoj bland kullarna. <3
När vi kom hem och jag tog av Laban sadeln så var hans shabrak(Stava?) genomsvettigt. Ja svettet hade gått igenom hela shabraket(Stava?)!!!!!!!
Sedan när jag kramade Laban hejdå så kände jag att han var svettig ända ut i manen! Jag visste inte enns att hästar kunde svettas i manen. Men nu vet jag det! :D
Oj vad du måste kämpat hårt min älskade ponny!!! <3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0